dijous, 17 de gener del 2013

Ampliació de l'activitat del Tema 1

ÉS CORRECTE LA INFORMACIÓ QUÈ HAS CERCAT?
 OBJECTIUS:
  • Ser capaç de selecionar la informació adecuada i necessària.
  • Conèixer les dades que s'han de tenir en compte a l'hora de seleccionar la iformació. 
  • Fomentar l'esperit crític. 
 
DESTINATARIS:

 Grups de 6è de primària, perquè es fet de ser una activitat en la qual es requereix un nivell avançat per a localitzar les dades necessàries, per a saber si la informació es la nesessària o es pot prescindir d'ella; si es fiable o no; si esta actualitzada...

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT:
Al principi de la classe, cercarem les dimensions d’avaluació dels documents a l’aula, a partir d’un text, amb l’ajuda del professor. És a dir, cercarem dins un document les dades que hem de tenir en compte a l'hora de seleccionar la informació i comprovar la seva fiabilitat.
Després d’haver treballat aquest text conjuntament, els alumnes, organitzats en petits grups de treball (2/3 persones), han de cercar informació sobre el tema que ells vulguin, i hauran d’elaborar una fitxa, explicant les dimensions de la seva informació, per exemple: l’autoria, l’audiència, la data...
 A la propera classe, hauran d’exposar davant els seus companys perquè han triat aquella informació i donar la fitxa realitzada prèviament al professor, per tal que aquest pugui comprovar la feina feta per part dels alumnes.
Si veiem que els alumnes han assolit els objectius fixats, podem realitzar el mateix exercici amb la informació digital.
AVALUACIÓ:
Per una part avaluarem, si han assolit els objectius marcats, a través de l’exposició; per un a altre part, avaluarem si han aplicat correctament les dimensions establertes, mitjançant la fitxa.

EXEMPLE


Nom del grup:
Data:

Data de publicació del document:

Autoria:

Font d’informació:

Editorial:

Audiència:

Edició:

Tipus de document:


EXEMPLE:
Nom del grup: 
Data:
Els pirates
25/03/2013
Data de publicació del document:
1967
Autoria:
Antoine de Saint-Exupéri
Tipus de document
Llibre
Editorial:
Editorial Estela, S.A
Audiència:
Tot el públic
Edició:
Quarta edició
Llengua:
Catalana




dimecres, 16 de gener del 2013

Diari de grup

Els darrers dies de classe, hem estat exposant per grups els treballs de cada tema.

Diari de grup (atrassats)


DIJOUS 4 OCTUBRE
Durant la classe pràctica d’aquest dia hem creat el nostre bloc de grup, on hem de treballar durant tot el quatrimestre (publicant entrades amb el diari de grup, tasques a presentar..).
Hem fet un parell d’entrades al nostre bloc:

       La presentació amb una fotografia de les participants del grup.
       Hem publicat al nostre bloc un vídeo, on esta explicat com es pot crear un bloc i com s’ha d’utilitzar, per tal que si algú veu el nostre bloc i se’n vol fer un sàpiga com fer-ho.

Amb el treball realitzat a l’hora pràctica, aquest dia, hem aprés a utilitzar el bloc, i l’hem personalitzat. Per tant aquesta classe pràctica, ens ha servit per familiaritzar-nos amb l’eina que utilitzarem durant el curs, el bloc.

DIMARTS 9 D’OCTUBRE
Aquest diai hem treballat el tema 1(eines tecnològiques per a la documentació educativa), hem aprés diferents maneres  i eines per a cercar informació, a través de la teledocumentació, descriptors, cercadors, bases de dades  i tesaura. Ens ha explicat els operadors Booleans, (“or”, “not”  i “and”).Hem parlat del concepte d’alfabetització informacional (que hem treballat també mitjançant la lectura recomanada al Campus Extens)
D’una altre banda, hem aprés la forma de seleccionar la informació. Desde dues perspectives: documents impresos (tenint en compte factors com l’autoria, l’audiència, la data, el tipus de docuemnt, l’editor, referències..) i documentació digital (tenint en compte factors com qui es/són, el/s responsable/s de la web, autoria, data, continguts, referències...).

DIJOUS 11 D’OCTUBRE
Aquest dia vàrem posar en comú, per grups, les idees extretes de la lectura recomanada de l’alfabetització informacional, i varem penjar al bloc una entrada amb el resultat de la reflexió.
Per una altre banda, vàrem escriure al nostre bloc l’activitat que havíem pensat per realitzar a una aula de primària per a poder compartir-la amb tots els nostres companys.

DIMARTS 16 D'OCTUBRE
A la classe teòrica d’aquest dia, la mestra ens ha introduit el tema 2. Aquest tema està relacionat amb l’evolució d’Internet, la web 2.0, les xarxes socials i com fer un ús responsable i segur de l’ Internet. A més, hem fet una activitat de grup a classe, la qual consistia en intentar fer una definició del que és la web 2.0 com també del que és una xarxa social; i hem arribat a la conclusió de que la web 2.0 es refereix a participar, feed-back, interactuar i comunicació; és a dir, qualsevol web de la xarxa on sigui possible l’intercanvi d’informació i comunicació entre els diferents usuaris de la pàgina. Per altre banda hem descobert que una xarxa social és una eina de comunicació, d’interessos; osigui és un lloc on pots publicar comentaris, pots tenir un perfil, publicar fotos... entre d’altres on és possible la comunicació.

DIJOUS 18 D'OCTUBRE
A la classe pràctica d’aquest dia, hem hagut de fer comentaris a les activitats del tema 1 que havien duit a terme els altres companys, per tant hem hagut de llegir totes les activitats de cada un dels grups i posar el que creiem que mancava o que no estava ben redactat.

DIMARTS 23 D'OCTUBRE
Durant aquesta sessió hem parlat dels serveis que ofereix la Web 2.0 des de les perspectives de diferents autors i les contradiccions que la web 2.0 planteja com pèrdua de la intimitat, avanç de l'anonimat, noves formes de manipulació...
També hem començat amb el concepte de les xarxes socials. Primer, amb una petita introducció històrica de les xarxes socials i després, per finalitzar, hem introduït el concepte de les xarxes socials.

DIJOUS 25 D'OCTUBRE
En aquesta classe pràctica hem comentat els marcadors i la biblioteca digital de la UIB.
Entre tots hem definit què es un marcador: semblant als favorits, ens permeten conservar enllaços a pàgines web per poder accedir a elles més ràpidament. Hem investigat un poc amb un marcador: "Mister Wong", en el qual ens hem inscrit amb la conta de gmail del nostre grup i hem afegit tres etiquetes a tres articles relacionats amb les TIC i l’educació.
Després hem tingut un temps per indagar sobre la biblioteca digital de la nostra universitat per, més tard, posar-ho en comú. Tenim en la nostra disposició tres tipus de catàlegs:

       El clàssic, que ens proporciona una llista amb els llibres disponibles del títol o autor cercat i a quina biblioteca es troba.
       El catàleg 2.0, que en permet mostrar la llista segons diferents criteris com la disponibilitat, el lloc on es troba, el format, la col·lecció...; ens permet accedir a articles relacionats; podem afegir-li alguna etiqueta per ajudar en una posterior cerca; escriure un comentari i respondre a comentaris d'altres...
       I el Metacercador, que ens permet una cerca per àrees de coneixements i per recursos per facilitar la cerca.

DIMARTS 30 D'OCTUBRE
Hem seguit aprofundint en el concepte de xarxa social, hem parlat de diverses definicions i de diferents classificacions tipològiques, així com de les seves característiques.

DIMARTS 6 DE NOVEMBRE
Avui hem continuat amb el tema 2, “Internet i les xarxes socials”, hem aprofundit en l’origen, l’evolució com també amb l’explicació del que és la web 2.0 i diversos autors que parlen d’ella.

DIJOUS 8 DE NOVEMBRE
Avui hem treballat amb el Google Docs. Primer, na Lina ha ens ha fet una petita explicació de com funciona aquesta eina i de què es tractava l’activitat que haríem de fer després.
Més tard, hem fet l’activitat, que es tractava d’escriure una història amb certes paraules propossades per na Lina. Dues companyes del grup treballaven amb un ordinador i les altres dues amb l’altre ordinador. Hem utilitzat el xat del Google Docs per comunicar-nos. Al principi, ens hem fet un embolic però, amb la pràctica ens hem acostumat a esperar el nostre torn i posar al xat quan les altres podien escriure.

DIMARTS 13 DE NOVEMBRE
Aquest dia varem  dedicar la classe a començar el tema 3, sobre la fractura digital, varem veure que diversos autors parlaven d’aquesta fractura i en tenien diversos mites. A més, també varem profunditzar amb l’evolució d’aquest concepte i en l’opinió de diversos autors, tant com en el tipus de fractura que existeixen.

DIJOUS 15 DE NOVEMBRE
Les dues hores pràctiques d’avui les hem empleat per elaborar l’activitat del tema 4, creant una plataforma educativa per una classe de sisè de primària. Part del grup s’ha dedicat a crear els perfils de mestre, alumnes i familiars per comprovar com funcionava i amb quines eines comptam. L’altra part del grup anava explicant a un document l’activitat.

DIJOUS 22 DE NOVEMBRE
Aquest dia varem treballar amb l’activitat del tema 3 (Fractura Digital), i vam penjar l’activitat al nostre bloc.

DIMARTS 27 DE NOVEMBRE
Aquest dia varem parlar sobre les “TEORIES SOBRE LES XARXES SOCIALS”, i varem veure diverses opinions, com les de Crespo y García (2010),Boyd y Edyson (2007), i la Definició i tipologia i característiques de les RS.

DIJOUS 29 DE NOVEMBRE
Aquest dia, vam dedicar la classe al taller del Glogster. Primer vam cercar, per grups, que era Glogster, i per a què podiem utilitzar aquesta eina. Després de saber per a que serveix, vam fer un cartell centrant-mos amb el tema del qual haurem de fer l’exposició oral a final de curs, utilitzant vídeos, imatges, text, animacions..

DIMARTS 4 DE DESEMBRE
Aquest dia varem continuar treballant el tema 4, especialment, varem estudiar exemples de les diferents estratègies didàctiques a través d’Internet com serien: les wikis, les folcsonomies, la caça del tresor, les web-qüest, el bloc, google apps... I varem aprendre per a que podiem utilitzar cada una d’aquestes eines.

DIMARTS 11 DE DESEMBRE
Aquest dia varem treballar a classe el tema 5 (eines de projecció multimèdia), vam començar amb una petita introducció, la qual explicava la relació entre la comunicació i l’educació, des de diferents punts de vista (Barroso i Romero, Solano i Fernàndez...).
Després d’aquesta introducció al tema, varem parlar dels elements (imatges, text, sons i vídeos) que podem introduir a una prosentació i les seves característiques.
Vam continuar treballant el diseny de la presentació, el que hem d’evitar i finalment, possibles aplicacions que ens faciliten fer aquesta presentació multimèdia, com seria el Power Point, Prezi, Glogster, OpenOffice Impress...
Aquesta va ser la nostra feina durant l’hora de classe.

A part del temps a classe també vam treballar acabant l’activitat del tema 4 i redactant la del tema 5.

Una forta abraçada!


divendres, 11 de gener del 2013

Presentacions de la tablet i l'ebook

Aquí us adjuntem les nostres presentacions. Esperem que us agradin.

Una forta abraçada!




 
 

dijous, 10 de gener del 2013

Tablet


Les avantatges que ens proporciona la tablet dins l'aula són:

  • La seva grandària reduïda facilita el seu ús i emmagatzenament a les aules.
  • Els alumnes tenen al seu abast una ampla font d'informació a través de la xarxa, que també pot emmagatzemar.
  • Tenir totes les tablets connectades a un àrea local que permet que el professor pugui controlar allò que visualitzen els seus alumnes o afegir documents, llibres, vídeos... que poden ser interessants per l'alumnat.
  • Accedir a un ampli ventall de recursos didàctics que es troben a la xarxa o altres específicament creats per a tablets.
  • Facilitar la comprensió d'alguns continguts de diferents matèries gràcies al suport visual i auditiu i a activitats d'estructures, funcions i eines simples que poden manejar els nens i nenes de primària. 

E-book


Allò que volem destacar del vídeo és  l'inconvenient que comporta per a la vista la lectura prolongada en e-books i el sorgiment a l'actualitat de nous e-books que intenten evitar al màxim aquest inconvenient.


També volem afegir les avantatges que presenta a nivell educatiu:

  • Reduir la despesa econòmica de les famílies en llibres escolars.
  • Disminuir el pes que ha de dur l'alumnat a les seves motxilles escolars i, conseqüentment, disminuir el nombre de lesions físiques per aquest motiu.
  • Poder contenir tots els llibres de lectura, de consulta, de text, diccionaris, enciclopèdies... en un mateix dispositiu.

Diari de grup

Avui, dia 10 de gener hem presentat a classe per grups els treballs realitzats amb les eines tecnològiques referents a l'educació primària. I hem treballat per actualitzar i completar el nostre bloc. Dimarts passat, a la classe teòrica vam escoltar l'exposició de dos grups, on els nostres companys ens explicaven els temes 1 i 2 de l'assignatura.

Una forta abraçada!

dimarts, 8 de gener del 2013

Diari de grup

Durant les vacances de nadal hem estat treballant el tema 4, el qual haurem d'exposar davant els nostres companys de classe la propera setmana. També hem estat treballant en els anuncis dels dispositius tecnològics que ens van tocar per tal de presentar la feina aquest dijous als nostres companys del grup pràctic. Tot això ho hem fet de diverses maneres.. D'una banda, hem treballat el tema 4 mitjançant l'eina del Google Docs, ja que és més còmode, i no es necessari quedar, ja que durant les festes de nadal algunes de nosaltres érem de vacances o hem tornat a casa amb la família..D'una altre banda, per realitzar els anuncis hem quedat algun dia les que hem pogut, i després mitjançant el Google Docs, des de casa hem pogut acabar de realitzar el treball totes juntes.

Una forta abraçada!